پنالتی شدن سایت چیست؟

در این مقاله می خواهیم درباره پنالتی شدن سایت و دلایل آن صحبت کنیم اما قبل از آن باید قوائد زیر را بدانیم که بخش های قابل قبول در بهینه سازی درونی یاOn-site SEO هستند: 
1- لینک های داخلی سایت 
2- محتوای خوب و تازه
3- ساختار آدرس دهی
4- Meta Data
5- تصاویر
6- چگالی کلمات کلیدی
اگر در رابطه با موارد بالا اطلاعاتی دارید، حال بهتر است به سمت کارهایی برویم که باید از آن ها دوری کنید!
نکته ی کوچک: افت رتبه ی وب سایت شما و عدم حضور در نتایج تا صفحات خیلی دور را پنالتی یا پنالایز شدن (penalize) می گویند.
پنج تکنیکی که شما را برای پنالایز شدن آماده می کند!
1- لینک ها: دوری از مخفی کردن و فروش لینک ها
ایجاد لینک های غیرقابل دیدن یا invisible، به این معناست که شما به صفحه ای لینک می دهید ولی برای کاربران قابل مشاهده نیست. جلوگیری از نمایش داده شدن لینک ها به کاربران می تواند برای سایت شما مشکل ایجاد کند. همین طور خرید و فروش لینک باعث پنالتی شدن سایت شما می شود. شاهد افت خیلی از وب سایت های فارسی به خاطر خرید و فروش بک لینک بوده ایم.
2- کلمات کلیدی: دوری از keyword stuffing
اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing می گویند. این کار باعث می شود تا چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم بالا برود و در بعضی شرایط می تواند خیلی سریع باعث افت و پنالتی شدن سایت شما شود. این اتفاق بیشتر در استفاده زیاد از Tag ها رخ می دهد. همین طور این که یک مطلب را برای بالا بردن تعداد کلمات درونی آن ویرایش کنید و چندین بار کلمات کلیدی خود را در آن فقط به دلیل افزایش رتبه بالا ببرید، مصداق بارزی از keyword stuffing است.
3- صفحات : برگه های Doorway
Doorway  ها که برایشان معادل فارسی سراغ ندارم، همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو می کنید و بر روی یک نتیجه کلیک می کنید، صفحه ای باز می شود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش می دهد. این صفحات کاملاً می توانند وب سایت شما را به صفحات 30 و شاید بیشتر انتقال دهند! اگر از این صفحات استفاده می کنید، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید. ( نطق نویسنده : حالا چه عجله ایه؟!)
4- محتوا: هیچ گاه از محتوای تکراری یا Duplicate content استفاده نکنید. ایجاد محتوای تازه و با کیفیت زمان می برد، برای همین بعضی از شرکت ها از محتواهای تکراری یا Scraped استفاده می کنند. به عبارت دیگر ، آنها محتوا را از دیگر سایت ها کپی می کنند و به نام خودشان درون سایتشان قرار می دهند. البته اگر به صفحه ی اصلی که مطلب را از آن کپی می کنید لینک بدهید، جلوی پنالتی شدن شما تا حدودی گرفته می شود ولی در هر صورت، کپی محتوا کار درستی نیست، حتی اگر با لینک به مرجع باشد!
5- Page Cloaking
Page Cloaking تکنیکی است که محتوای نمایش داده به کاربر با آن چیزی که روبات های موتورهای جست و جو می بینید متفاوت است. (نویسنده : مثلاً رنگ نوشته ها را با رنگ پس زمینه یکی می کنند که بازدید کننده نتواند متون را ببیند. البته این با مخفی کردن فرق می کند) یعنی اگر صفحاتی که کاربر و موتورهای جست و جو می بینید متفاوت باشد، شما یک صفحه را به اصطلاح Cloak کرده اید. این تکنیک می تواند سایت شما را سریع تر از آن چیزی که فکرش را می کنید پنالتی کند!
بهتر است که نگاهی به ساختار سایت خودتان بیاندازید تا ببینید که آیا مشکلات فوق را دارد یا خیر؟ اگر دارد که هرچه سریع تر آنها را رفع کنید.



Comments

Popular posts from this blog

ساختار صفحات در طراحی سایت چگونه باید باشد؟

هشت ترفند سرگرم کننده در گوگل

شرکت طراحی سایت نوپرداز