بررسی اهداف طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت وقتی به معنای واقعی آنالیز و بررسی شود ٬ مدیر هر کسب و کاری را تشویق میکند تا در سریع ترین زمان سایت اینترنتی خود را سفارش دهد . تا از رقبای آنلاین یک روز هم عقب نماند …
۱- هدف از طراحی سایت
قبل ازطراحی یک سایت شما باید هدف از راه اندازی و طراحی سایت‌تان را کاملا مشخص کنید، به طور مثال اگر شما خرده فروش هستید هدف شما فروش محصولاتتان است حال می خواهید محصولاتتان را به طور گسترده تر بفروش برسانید پس باید یکسری نکات را رعایت کنید
برجسته کردن محصولات‌تان ، متقاعد کردن مشتریان برای خرید‌، ترویج پیشنهاد های ویژه‌، اطمینان خاطر  دادن به مشتریان و تاسیس یک تجارت آف‌لاین به خوبی یک تجارت آن‌لاین با رعایت این نکات به هدف خود می‌رسید.
۲- بیوگرافی مشتریان 
در واقع طراحی سایت تان بر اساس خواسته‌ها و نیازهای مشتری‌هایتان باشد زیرا وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما. بعضی وقت‌ها یک وب‌سایت می‌تواند فرصتی برای رسیدن افراد به اهدافشان باشد.
۳- مراحلی که یک وب سایت از آن حمایت می‌کند
چگونه مردم با شما ارتباط برقرار کنند؟ از طریق تلفن یا ایمیل ویا اصلاً هیچ تماسی نداشته باشند. چگونگی به فروش رساندن محصولات خود از طریق آن‌لاین یا آفلاین‌؟
به روز رسانی کردن وب‌سایت را خودتان یا شرکت طراح انجام دهد؟ همه این مطالب بالا نیازهای تجاری‌تان است به این نکته فکر کنید که وب سایت شما چگونه می‌تواند از این نیازها پشتیبانی کند؟
به طور کلی هرچه نیاز‌ها بیشتر هزینه شما بیشتر می‌شود اما این بدان معنی نیست که شما از خواسته‌ها و نیازهای‌تان بگذرید بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.
۴- هزینه شما
برای راه اندازی وب سایت یک قانون ساده : عملکرد بیشتر = هزینه بیشتر
در واقع قبل از شروع باید در مورد بودجه خود فکر کنید. همیشه توابعی وجود دارند که شما بدون آنها قادر به انجام کاری نیستید. بودجه شما نباید بر اساس هزینه‌ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه‌گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیب‌تان خواهد شد.
۵- لگو و نام تجاری
انتخاب یک نام و لگو تجاری می‌تواند اطمینان بیشتری به مشتریان شما بدهد پس به شرکت طراح بگویید نامی قدرمند برای شما انتخاب کند. البته برای پیشرفت بهتر نام تجاری خود در تمامی قسمتها مانند، سربرگ، یونیفورم کارکنان، آگهی‌ها و غیره استفاده کنید.
۶- محتوا  
محتوای سایت یکی از مهترین اجزای کاربردی است، اول اینکه شما با یک محتوا کامل و ارزشمند به مشریان خود احترام گذاشته و آن هارا در جستجو مطالب مورد نیازشان همراهی کرده‌اید اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود وب‌سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه‌ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود.
۷- آیا می‌توانید زمان‌تان را کامل به وب اختصاص دهید؟
برای رسیدن به تمام اهداف خود و اینکه از وب سایت خود به عنوان ابزار بازاریابی استفاده کرده باشید باید به طور مداوم سایت خود را به روز رسانی کنید و تمام احتیاجات مشتریان را پاسخگو باشید که این خود ملتزم استخدام کارمندی در قسمت وب سایت است.
 8- چه میزان اهمیت دارد که Domain name شما در بالای نتایج صفحات جست و جو باشد؟
بهتر است که قبل از شروع  هر کاری واقع بین باشید و راجع به هزینه جست و جو گرها و استراتژیهای تبلیغاتی خوب فکر کنید. حتی اگر با استفاده از صفحات pay-per-click افراد بسیاری از سایت شما بازدید کردند، باز هم این مطلب را بررسی کنید که آیا سرمایه اولیه به شما باز گشته است؟
9- احتیاجات وب سایت شما در آینده چیست؟
در زمان شروع و راه اندازی وب سایت به چگونگی بسط و گسترش آن فکر کنید به طوری که بتواند در آینده پاسخگوی نیاز‌های مشتریان خود باشید.
منبع: سایت نت شو

Comments

Popular posts from this blog

ساختار صفحات در طراحی سایت چگونه باید باشد؟

هشت ترفند سرگرم کننده در گوگل

شرکت طراحی سایت نوپرداز