نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی

نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی :  هدف از طراحی سایت فروشگاهی فروش محصولات و کالاها در محیط اینترنت است که در اصل ، فروشگاه اینترنتی خوانده می شود. برای فروش بهتر محولات در یک سایت فروشگا هی باید در موقع طراحی سایت فرشگاهی به برخی از جنبه های آن توجه کنیم در زیر به تعدادی از نکات مهم در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی اشاره می کنیم که در صرت رعایت آنها می توانید یک وب سایت فروشگاهی کاربر پسند و زیبا طراحی نمایید.

صفحه توضیحات کامل محصول در طراحی سایت فروشگاهی

با ارائه توضیحات کامل از یک محصول در صفحه ی مخصوصو به خود می توانید اطلاعات زیادی به کاربر بدهید . با اینکار علاوه بر اینکه کاربر را راضی کرده اید بلکه به سئو ی سایت خود نیز با محتوایی که تولید کرده اید کمک بزرگی نیز کردید.توجه داشته باشید که متون در مورد یک محصول باید منحصر به آن محصول باشد و در سایر صفحات یا محصولات مشابه در متن خود تغییراتی را اعمال نمایید.(کپی و تکراری بودن متن بسیار بد است و موجب می شود در سئو هیچ تاثیری نگذارد و به احتمال زیاد در برخی موارد تاثیر منفی نیز داشته باشد) در صفحه ی محصول خود بهتر است از تصاویر محصول استفاده کنید .توجه داشته باشید که تصویر زیبا از کالا در طراحی سایت فروشگاهی بسیار تاثیر پذیر است و موجب جذب مشتری می شود.

راهنمای مسیر در طراحی سایت فروشگاهی

اغلب سایت فروشگاهی به دلیل داشتن تعدادی زیاد از محصولات و صفحات مرتبط با آنها پیچیده است ، با استفاده از breadcrumb می توانید به کاربر مسر دقیق جایی که هست را مشخص کنید با این کار شمامشتری را از سردرگمی در وب سایت خارج می کنید و مشتری می تواند به راحتی مسیر حرکت خود در صفحات وب سایت فروشگاهی را ببیند که این گار علاوه بر کاربر پسند بودن سایت فرشگاهی به سئو ی سایت نیز کمک بزرگی می کند.
طراحی سایت فروشگاهی

تصویر محصولات در طراحی فروشگاه اینترنتی به چه صورت باید باشد

تصویر محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم می باشد .مشتری باید بداند محصولی که می خرد واقعا چیست . برای اینکه مشتری را برای خرید کالا ترغیب کنید بهتر است از محصول خود چندین تصویر در زوایای مختلف در وب سایت قرار دهید . در موقع طراحی سایت فروشگاهی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید .( در صورت پیچیده بودن محصول می توانید از قسمت های مختلف ان نیز عکسهای جداگانه در وب سایت بگذارید)

محصولات و کالاهای مرتبط با محصول

یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت فروشگاهی برای قدرتمند بودن سئو سایت و همچنین کاربر پسند بودن آن این است که در صفحه ی هر محصول ، موقعیتی را برای نمایش محصولات مشابه با محصول در نظر بگیرید این کار بهتر است حین انجام طراحی سایت فروشگاهی انجام شود تا بعدها مشکل پیش نیاید.

خرید آنلاین در طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است

در سایت فروشگاهی حتما باید امکان خرید آنلاین وجود داشته باشد . اما به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است مراحل خرید آنلاین بسیار ساده باشد تا هر کاربری یا مشتری به راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد . مراحل دشوار خرید مشتری را دلسرد خواهد کرد و در نتیجه از خرید خود منصرف خواهد شد.

بخش پشتیبانی از محصلات در سایت داشته باشید

حتما بخش پشتیبانی سایت خود را برای پاسخ گویی به سئوالات و درخواستهای مشتری فعال نمایید با اینار علاوه بر اینکه می توانید مشتریان خود را راضی نمایید هم چنین می توانید اعتماد مشتری به سایت فروشگاهی خود را بالا ببرید. داشتن سیستم پشتیبانی اعتماد به نفس مشتری برای خرید از وب سایت را بالا می برد و شما می توانید به راحتی با مشتری در تعامل باشید تا نیاز های آن را برطرف کنید.

دیدگاه ها را برا محصولات خود فعال کنید

فعال کردن بخش دیدگاه ها در طراحی سایت چندین مزیت دارد :
۱-می توانید محصولات خود را بررسی کنید که کدام محصول قابل قبول مشتریان است
۲-مشتریان خود را بهم دیگر در تعامل قرار دهید تا از این طریق مشتریانی که محصول شما را خریداری کردند اطلاعات زیادی در رابطه با محصول به مشتریان دیگر ارائه نمایند با این کار مشتریان شما بازاریاب های شما خواهند بود ( توجه داشته باشید محصول خوب در سایت قرار دهید)
۳-به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتریان در دیدگاه های محصولات می تواند برای بهتر کردن کسب و کار شما بسیار مفید باشد.

جستجوی محصولات در وب سایت فروشگاهی

یکی دیگر از مهمترین امانات سایت فروشگاهی وجود باکس جستجوی پیشرفته است . از این طریق مشتریان می توانند با تایپ نام معصول خود به راحتی آن را در سایت پیدا کنند .هرچه بخش جستجوی سایت قدرتمند تر باشد به نفع فروشگاه است. چرا که مشتری خیلی راحت محصول خود را پیدا خواهد کرد. و اقدام به خرید خواهد کرد.

تمام خصوصیات محصول را بدون اغراق در وب سایت قرار دهید

تعداد زیادی از مشتریان محصولی را که می خواهند بخرند را می شناسند با ارائه اطلاعات درست از محصول مشتری می تواند به وب سایت اعتماد داشته باشد . تمام خصوصیات محصول را از جمله اینکه در چه رنگ هایی عرضه می شود با چه سایزی تولید و به فروش می رسد ، موجود یا نبود کالا بهتر است مشخص شود .

نحوه ی ارسال محصولات در سایت فروشگاهی

بخشی نیز برای ارسال محصول خریداری شده در وب سایت فروشگاهی باید در نظر گرفته شود چندن راخ متفاوت برای ارسال محصولات فروخته شده وجود دارد از جمله استفاده از تیپاکس ، پست ویژه و یا ارسال با باربری های دیگر در صورت بزرگ بودن حجم محصول و…

قوانین و راهنمای خرید

در طراحی سایت فروشگاهی به این نکته توجه کنید که اکثر مشتریان با سیستم خرید و فروش شما آشنا نیستند برای دادن اطلاعات در رابطه با قوانین و مقرارات خرید و هم چنین راهنمای خرید از فروشگاه می تواند مسیر خرید محصول توسط مشتری را راحتر کند.
منبع

Comments

Popular posts from this blog

ساختار صفحات در طراحی سایت چگونه باید باشد؟

هشت ترفند سرگرم کننده در گوگل

شرکت طراحی سایت نوپرداز